duminică, 12 ianuarie 2014

Placinta cu mere si aluat fraged

Placinta cu mere este unul din deserturile mele preferate. Nu este o prajitura pretentioasa, dar noua ne place foarte mult.
 


Ingrediente:

Aluat:
400 g faina
200 g unt
2 oua
1 plic praf de copt
5 linguri lapte
2 linguri otet
1 praf de sare

Umplutura:
1 kg mere
3 linguri zahar
1 lingurita scortisoara

Mod de preparare:

Pentru aluat cernem faina intr-un castron si o amestecam cu praful de copt. Adaugam untul taiat bucatele si ouale batute putin. Incepem sa framantam si adaugam laptele, otetul si praful de sare. Framantam un aluat care nu se mai lipeste de maini. Daca mai este necesar putem sa mai adaugam putina faina.
Invelim aluatul in folie alimentara si il dam la frigider pana cand pregatim umplutura.
Curatam merele de coaja apoi le dam pe razatoarea cu ochiuri mari. Punem merele intr-un vas pe foc, adaugam zaharul si lasam pe foc mic, pana cand scade zeama. Dam de pe foc si adaugam scortisoara apoi lasam putin sa se racoreasca.
Intre timp scoatem aluatul din frigider si il impartim in doua parti egale.
Intindem o foaie de dimensiunea tavii (25x35 cm). Cu ajutoarul sucitorului asezam foaia in tava tapetata cu hartie de copt sau unsa cu unt.
Presaram o lingura de gris apoi intindem umplutura pe toata suprafata foii.
Intindem si cea de-a doua foaie si o asezam peste mere. Intepam foaia cu furculita, din loc in loc.
Dam tava la cuptor, la foc potrivit pana cand se rumeneste deasupra.
Lasam sa se raceasca in tava apoi pudram cu zahar si portionam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

33 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Multumesc frumos pentru aceasta minunata reteta ,azi am facut-o ,si mi-a iesit o bunatate ,va pup :*

      Ștergere
  2. O placinta ce imi place foarte mult, mai ales ca este cu mere. Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Rocsi. Si noi suntem fani placinta cu mere :)

      Ștergere
  3. Atat de buna placinta cu aluat de casa, o deliciosenie! Ma intreb oare de ce nu fac si eu, ca de mancat as manca! :))) Te-am pupacit, Ancuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte Buna am incercat-o si eu:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc. Ba bucur ca v-a placut. O zi frumoasa!

      Ștergere
  5. O placinta cu mere foarte buna. Am incercat-o si este foarte delicioasa. Multumim pentru aceasta reteta extraordinara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag. Ma bucur ca v-a placut. Pupici!

      Ștergere
  6. Aspect superb. Felicitari! Bunica mea ar fi foarte invidioasa ca poate si altcineva sa faca o asemenea placinta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am incercat si eu reteta,in schimb nu mi a crescut aluatul ..nu e pufos..nu inteleg ce am gresit :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ai gresit nimic. Aluatul la aceasta placinta nu este pufos, este un aluat fraged.

      Ștergere
  8. Superrr bunaaaaa...si usor de facut....

    RăspundețiȘtergere
  9. azi am facut-o si eu!foarte buna reteta!!multumesc Ancuta!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Si eu am facut-o azi!E buna!Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  11. Azi am facut si eu aceasta prajitura si ca toate celelalte pe care le-am incercat dupa retetele publicate de dumneavoastra,mi-a reusit si nu doar atat,dar mi-a si placut...Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Magdalena, ma bucur mult ca ti-au placut retetele mele. Te mai astept cu drag!

      Ștergere
  12. Nu e aluatul atat de gros pe cat mi se parea..Ce am gresit ??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aluatul nu este gros. Nu ai gresit nimic. Sper ca ti-a placut!

      Ștergere
  13. Am facut si eu dar imi iese partea de jos putin cam tare, ce sa fac ?

    RăspundețiȘtergere
  14. nu se pune zahar la acest aluat?

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu se pune zahar in aluat. E un aluat care poate fi folosit si cu umpluturi sarate. O zi frumoasa si cu spor!

    RăspundețiȘtergere
  16. Este un deliciu! Aluatul se topeste in gura! Eu am facut-o cu dovleac si mi-a placut tare mult.

    RăspundețiȘtergere
  17. Alec, ma bucur ca ai incercat reteta si ti-a placut. Te mai astept!

    RăspundețiȘtergere