duminică, 24 iulie 2011

Gem de zmeura

Am facut ieri gem de zmeura, asa numai de gust (am avut doar 1 kg). A fost mai mult din curiozitate. Ce curiozitate? Pai haideti sa va povestesc. Mi-am achizitionat recent un aparat pentru suc de rosii. Producatorii spun ca ar scoate si samburii de zmeura, asa ca l-am testat. Un lucru e sigur: merge foarte repede (deci pentru rosii va fi perfect). La zmeura au mai trecut si samburi, dar nu chiar toti.
Concluzia mea: aparatul este bun iar gemul aromat si cu samburi putini.

Cu aceasta reteta raspund provocarii "Dulce Romanie" gazduita luna aceasta de Flory.


 Ingrediente:

700 g zmeura (dupa ce am trecut-o prin aparat)
500 g zahar
sucul de la 1/2 lamaie


Mod de preparare:

Am amestecat piureul de zmeura cu zaharul si le-am pus pe foc intr-o oala cu fundul gros.
Am lasat sa fiarba la foc mic si am adunat spuma formata.
Am amestecat destul de des, ca sa nu se lipeasca de oala. Nu a trebuit fiert mult, pentru ca a fost o cantitate mica.
Cand a inceput sa se lege am adaugat zeama de lamaie si am mai lasat putin pe foc.
Am pus apoi gemul in borcane spalata si sterilizate si le-am intors pe capac. Am acoperit si le-am lasat pana a doua zi sa se raceasca.
Mi-au iesit 2 borcane de gem bun si aromat.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 comentarii:

  1. Nimic nu se compara cu gemul de zmeura!

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa e. Toata casa mirosea a gem de zmeura.
    O saptamana usoara!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmm, sublim! Am prestat si eu inca o portie de gem de zmeura, mi-am zapacit vecinii :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Alexandrina. Poate mai fac si eu cateva borcanele, pentru ca e prea bun.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Grozav gemul de zmeura!Eu ador fructele de padure,asa ca zmeura e printre favorite.Multumesc mult pentru participare,pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Flory eu iti multumesc pentru gazduire.
    O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce culoare frumoasa .Si ce mult imi plac vasele.
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Maria. Vasele sunt ultimele achizitii :D
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. o sa incerc si eu reteta,dar ma-r interesa si aparatul pt suc de rosii cum se numeste sau cum arata,pt ca as vrea sa achizitionez si eu un aparat bun.multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceta este aparatul meu pentru suc de rosii\; http://www.decorix.ro/bucatarie/aparat-profesionist-pentru-suc-de-rosii.html. L-am folosit si la bulion si mi-a placut.

      Ștergere